De laatste week van de 1e maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu De laatste week van de 1e maand - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

De laatste week van de 1e maand

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Oktober 2012 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Het is alweer tijd voor weer een verhaal. Om heel eerlijk te zijn ben ik de helft onderhand alweer vergeten van wat ik de vorige week heb gedaan.
Zoals de meeste waarschijnlijk op facebook al wel gezien hadden, was ik vorig weekend, wezen zeekayaken met het huis. Aan het eind van de trip had ik een goede band opgebouwd met mijn bootje aangezien ik er 21 kilometer in had gezeten. Op zaterdag hebben we 9 kilometer gekayakd door het moeras en iets van 3 keer de kayaks over bruggetjes enzo moeten tillen. Mijn spierballen zijn inmiddels dus twee keer zo groot! Om ongeveer 2 uur kwamen we aan op Matapica, onze eind halte van de eerste dag. Normaal zijn hier schilpadden te zien, maar helaas niet in de grote droogtetijd. Gelukkig was er wel een strand en een palmboom. Wat een feest! De fototoestellen werden snel uit de tonnen gehaald en de ene na de andere foto werd gemaakt. Een groepsfoto kon natuurlijk niet ontbreken, dus die hebben we ook nog maar even gemaakt. Achteraf, bij het terugkijken van de foto’s, wel geconcludeerd dat het wel een erg hoog oh oh cherso gehalte had. Maar ja zo lang wij maar lol hadden. ’s Middags ook nog even de zee op geweest met de kayak en nog even gezwommen. Na een barbecue met alleen maar zwart vlees (nee, we hadden geen local op de barbecue gelegd, alles was gewoon aangebrand ;)) was het tijd voor een strandwandeling en op zoek te gaan naar de zee. Het was inmiddels eb en de zee was bijna uit het zicht verdwenen, daarvoor in de plaats waren krabben gekomen. Het voornemen was er om naar het einde van het strand te lopen, maar nadat er al vier huisgenoten waren afgehaakt zijn we ook maar omgekeerd en weer terug gegaan richting ons kamp. Onderweg naar huis wel de rest weer opgepikt hier her en der sterren lagen te kijken. Na een overnachting in een hangmat was het tijd voor het ontbijt en het inpakken van de spullen. Gelukkig had bijna iedereen niet veel spullen mee en waren we hier dan ook snel mee klaar. Daarna gingen we de zee op. Op zee voer iedereen zijn eigen koers en kwam je elkaar af en toe weer eens tegen. Na een korte tussenstop en 12 kilometer strand verder waren we op de plaats van bestemming aangekomen. Wat ons toen nog restte was het schoonmaken van de kayaks en in een bootje gaan zitten die ons naar huis zou brengen. Wat ik nog even vergeet te vertellen is dat ik ook een kaaiman vast heb mogen houden. Ik vermoed dat het ook gelijk de eerste en laatste keer was, want erg gezellig vind ik ze niet.. Op weg terug naar huis nog gehoopt op dolfijnen, maar deze verschijnen blijkbaar alleen maar als je daarvoor betaald hebt. Toen we thuis waren eigenlijk niks meer gedaan, op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag moesten we weer naar stage.
Over stage heb ik eigenlijk niet heel veel te vertellen. Het gaat nog steeds langzaam, maar ik moet zeggen het begint te wennen. Zelf ben ik namelijk ook steeds minder vooruit te branden. Overigens deze week nog wel even de stad in geweest om een rondje te lopen, is weer eens wat anders dan City Plaza.
Afgelopen weekend ben ik met ome Wieb en Nicoline op trip geweest naar Overbridge. Heerlijk drie dagen bij komen en relaxen. Toevallig bleek er vrijdagavond een feest te zijn van een sportclub bestaande uit ex ministers en directeuren en wij mochten gezellig aanschuiven. Het eten was heerlijk. Overigens was dit het hele weekend zo, de laatste dag heb ik na drie happen gevraagd of ik mijn lunch mee naar huis mocht nemen (dat is hier namelijk heel normaal) en hebben we er ’s avonds nog een volledige maaltijd van gehad. Verder zijn we zaterdag op trip geweest naar de Jodensavanne. Erg bijzonder om te zien en hebben we natuurlijk nog even een duik genomen in de Surinamerivier.
Inmiddels ben ik alweer begonnen aan mijn vierde week stage. We zitten hier alweer een maand. Aan de ene kant gaat de tijd heel snel, maar aan de andere kant ook weer niet. Eigenlijk zijn we hier gewoon 7 dagen per week druk, want als het goed is ga ik aankomend weekend ook alweer op trip.

Goed volgens mij was dit het wel weer voor deze keer. Wanneer ik weer wat te vertellen heb, zal ik dat uiteraard doen ;)

Liefsxx

  • 23 Oktober 2012 - 10:27

    Pierre:

    Hoi meis,

    Nou das weer heel vervelend allemaal. Lijkt me wel een leerzame stage. Op naar de laatste 8 weken.
    Dikke kus van je vader.

  • 23 Oktober 2012 - 21:01

    Maja:

    Dag nichtje,

    Nou,nou,volgens mij maak je genoeg mee. Kaaimannen zijn ook niet mijn favoriete dieren.
    Dat je ook nog stage moet lopen...... Best wel een onderbreking. Maar pas op hoor, time files......
    Dikke kus je tante M.

  • 24 Oktober 2012 - 15:57

    Mariska:

    Hoi Sanne,

    als ik het zolees vermaak je je prima, geniet er vooral zo veel mogelijk van.

    groetjes en dikke kus,
    Mariska

  • 25 Oktober 2012 - 17:14

    ELLY Kuster:

    Hoi Sanne
    Je schrijft echt leuke verslagen en we merken wel dat je het goed naar je zin hebt.
    Lekker met Wieb een paar dagen op stap geweest en goed gegeten?
    Gaat het op en voor school ook allemaal naar je zin?
    Is Nicolien ook weer helemaal opgeknapt?
    De groeten van Natasha en ik hoor weer van je.
    Liefs xxxxx MA

  • 26 Oktober 2012 - 16:27

    Tara:

    Leukleuk!! geniet er vanxxx

  • 28 Oktober 2012 - 00:15

    Angelique:

    Hey meid,

    Ik heb je even gegoogled...alhoewel het ff duurde :-)
    Angelique hier...het meisje met het fluor truitje aan gisteren,

    Hoe is het met je? Wat een dag gisteren hè!
    Jullie nog wat van Ekton vernomen?
    We hebben inmiddeks onze bagage terug sinds vanmiddag. Een apart verhaal.

    Ben eventueel per mail bereikbaar op suri_chi_meid@hotmail.com

    Groetjes Angelique

  • 29 Oktober 2012 - 22:01

    Wieb:

    Hoi,
    Terug in NL; nachtvorst en overdag regen. Afijn geniet er nog maar ff van.
    Tjuus, Wieb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 49789

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: