Op vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Op vakantie - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Op vakantie

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 December 2012 | Curaçao, Willemstad

Hallo Allemaal,

Afgelopen week was alweer mijn laatste week stage hier in Suriname op school. De tien weken zijn echt voorbij gevlogen!Omdat we graag afscheid wilde nemen met iets echt Nederlands, had ik besloten pannenkoeken te gaan bakken. Is allemaal niet zo lastig, alleen wat water toevoegen, roeren en bakken maar. Helaas deed zich al vrij snel een probleem voor, er was namelijk maar één pan om pannenkoeken in de bakken. Gelukkig hoefden we er maar 50 te bakken. Uiteindelijk hebben we iets meer dan vier uur in de keuken gestaan en hebben diverse huisgenoten ons bij gestaan met het bakken. Briljant idee dus ;).
Mijn laatste stagedag begon weer goed, invallen in de parallelklas. In de pauze toch maar aangegeven dat ik na de pauze wel graag in mijn eigen klas wilde staan omdat het mijn laatste dag was. O ja, dat was waar ook. Dat zouden ze wel even gaan regelen. Na de pauze werd er dus iemand anders met veel tegenzin op getrommeld om in deze klas te gaan staan.
Nicoline en ik zijn toen eerst een rondje gaan lopen langs alle leerkrachten, deze kregen uiteraard ook allemaal een pannenkoek. Nadat alle standaard opmerkingen waren gepasseerd; 'wat gaat de tijd toch snel!', 'Veel succes nog', 'we hopen dat jullie het leuk hebben gehad', was het tijd om langs de kinderen te gaan. Gelukkig bleken de pannenkoeken een schot in de roos, was het velen uren bakken toch weer een beetje goed maakte. Een pannenkoek met sneeuw (poedersuiker), dat was het einde, maar dat er ook nog stroop bij mocht was helemaal één groot feest. De meest briljante opmerking kwam toch wel van een leerling met een losse tand. Hij durfde de pannenkoek niet zo goed te eten, omdat hij bang was dat zijn tand er dan uit zou vallen. Nadat ik hem had verzekerd dat dit niet het geval zou zijn, was ook zijn pannenkoek snel op. Na vele knuffels was het dan echt tijd om naar huis te gaan. Met de kerst zou ik nog wel even langs komen op school, dit werd gelukkig met gejuich ontvangen.

Dan terwijl je op de fiets naar huis zit, dringt het pas echt tot je door, nu is het tijd voor vier weken vakantie.
De vakantie werd ingeluid met een avondje in de Havana. Vooraf maar even een biertje gedaan bij de Orange Blues Bar. De volgend zou daar feest zijn en de vraag was of wij in de Havana wilde promoten. Ja hoor dat doen wij wel. Een shirt met de flyer er op aan en gaan. Heb nog nooit zo vaak mensen tijdens het uitgaan m'n rug toegekeerd. Om kwart over vier werden we zoals gewoonlijk de Havana uitgeveegd en zijn we met de taxi naar huis gegaan. De volgende dag gewoon heerlijk niks uitgevoerd, want het is ten slotte vakantie. 's Avonds was het dan tijd voor de Borgoe Beach Party. Vooraf genoten van een culinair hoogstandje van 't Vat en daarna door naar de kroeg. Prima feestje met lekkere cocktails. Op zaterdag om het weekend goed af te sluiten, nog maar even een bezoekje gebracht aan Touché.
De volgende dag moest ik weer bijtijds op, omdat ik mijn koffer nog in moest pakken voordat ik op vakantie kon gaan. Vanaf vandaag zou ik namelijk een week naar Curaçao gaan. Rond half 5 zat ik in het vliegtuig op weg naar Curaçao. Na een voorspoedige vlucht met veel eten en het gevoel dat je in de zee gaat landen, was ik er dan. Natuurlijk was er één ding wat ik heel graag wilde doen op Curaçao. Dat ben ik dus gelijk de eerste dag maar gaan regelen. Om kwart over twee mocht ik met flippers en al het water in plozen om een half uurtje te zwemmen met de dolfijnen. Een onvergetelijk ervaring. Na het zwemmen nog even een rondje gelopen door het Sea Aquarium en toen weer richting huis gegaan. De volgende dag was het tijd voor een dagje strand. Gelukkig is er genoeg keus, ik ben toen maar gewoon op een bedje neer geploft en met af en toe een duik in de zee en een boek erbij was het prima uit te houden. Ten slotte moet ik nog wel een beetje bij bruinen ;).
Vandaag een lekker rustig dagje en morgen even bij een studiegenootje op school kijken. Ben benieuwd.

Dit was het weer voor deze keer =)

Liefsx

  • 13 December 2012 - 11:22

    Pierre:

    Hoi meis

    Vervelend al dat afscheid vieren, voornamelijk voor de kinderen denk ik.
    Alle kroegen hebben niet te klagen gehad.
    Goed dat je het zo naar je zin hebt gehad. Zag de kaart van de dolfijnen en dat is wel "supercool".
    Nog effe genieten en dan weer het normale doen in.
    Hou je haaks en tot gauw

    Pap xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 49821

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: