22491000 seconden later - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu 22491000 seconden later - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

22491000 seconden later

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 September 2013 | Nederland, Nieuwegein

22491000 seconden, oftewel 8 maanden, 17 dagen, 8 uur en 30 minuten heeft er tussen mijn landing vorig jaar op Schiphol en mijn vertrek nu gezeten. Op 17 dagen na stap ik precies een jaar later weer het vliegtuig in, op weg naar een heel nieuw avontuur.

Een jaar lesgeven in Malawi, een jaar lang weg uit je vertrouwde omgeving, een jaar lang weg bij je vrienden, wie gaat dat nou doen? Nou ik dus :) Waar ik vorig jaar had gehoopt grotendeels te overwinteren in Suriname besloot Nederland mij bij terugkomst nog eens te verrassen met vier maanden winter. Dit jaar pak ik het duidelijk vele malen beter aan! Terwijl jullie zitten te klappertanden van de kou, lig ik te bakken. Ondertussen ga ik natuurlijk ook nog les geven.

Ik zal nog even kort één keer uitleggen wat ik precies ga doen. Ik ga vier uur per dag, vijf dagen per week les geven aan twee kinderen, Timba en Gladys, beide meiden zijn bijna 6 jaar oud. Timba heeft een Nederlandse moeder en een Engelse vader. Ik zal deze twee meiden dan ook in het Nederlands gaan les geven. Vakken die ik ga geven zijn taal en rekenen. Gladys heeft Afrikaanse ouders, maar krijgt ook van mij Nederlandse les. Als tegenprestatie ga ik mijzelf wagen aan het Chichewa. Het is nog wel even afwachten of ik over een paar maanden nog steeds zo gemotiveerd ben, als dat ik nu ben ;).
Het gezin waar ik dus voor ga werken bestaat naast Timba en vader en moeder ook nog uit zusje Kesiya. De moeder is tropenarts en heeft een eigen kliniek. Vader heeft een eigen lodge. Om een beetje een indruk te krijgen van waar ik terecht ga komen, kan je op de site’s kijken:
Moeder: www.jeannette.tremele.nl
Vader: www.mgozalodge.com

Daarnaast heeft Lieke, de leerkracht die er afgelopen jaar heeft gezeten, een eigen stichting opgezet. Ook hier hoort natuurlijk een site bij: www.jufliekenaarmalawi.nl. Op de site zie je de lokale school waar ik waarschijnlijk ook verschillende werkzaamheden zal gaan uitvoeren. Het is even kijken wat allemaal binnen de mogelijkheden ligt.

Goed, volgens mij heb ik nu wel alles verteld wat ik moest vertellen. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van al mijn avonturen in Afrika. Wanneer ik zelf niet mijn verhalen kan uploaden, zullen mijn ouders het op deze site zetten. Ik weet dus niet of de melding op facebook zal verschijnen als ik het er niet zelf op zet. Wil je toch heel graag op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de mailinglist.

Tot slot nog een geruststellend bericht voor de mensen die denken dat ik niet meer terug kom, wees gerust ik zal in ieder geval nog terug komen om dan de rest van mijn spullen op te halen, want 58 kilo is wel veel, maar daar past niet alles in ;)

Liefs Sanne

  • 10 September 2013 - 11:03

    Dani:

    Lekkerkind ben je ook. Ga je missen zus x

  • 10 September 2013 - 21:43

    Pierre Kuster:

    Nou toch maar effe gauw met Lidy samen het land gewisseld. Sanne kun je dus bellen in Malawi en niet in Suriname.
    Nu in het vliegtuig met stromende regen. Begonnen met vertraging.
    Was nog effe gezellig op Schiphol.
    We gaan je missen

  • 11 September 2013 - 08:56

    Dirk-Jan:

    Geniet ervan! Tot over een maand of 11.

  • 13 September 2013 - 21:28

    Wieb:

    Geweldig avontuur. Tot kort!
    Hou ons op de hoogte van je avonturen.

  • 14 September 2013 - 20:02

    Maja:

    Dag lieve nicht,

    Vanuit een heerlijk aangenaam Aups ( in de Provence) met temperaturen waar ze op dit moment in Nederland jaloers op zijn, was ik heel benieuwd naar de temperatuur daar.
    Is het uit te houden of erg vochtig. En wat is, buiten de landstaal de taal voor buitenlanders?
    Frans of Engels? Kun je je daar mee redden of is het echt alleen de landstaal? Dan wordt het handen en voeten werk!!

    Groetjes,

    Maja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 904
Totaal aantal bezoekers 50336

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: