Druk - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Druk - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Druk

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Oktober 2013 | Malawi, Cape Maclear

Waar is het mis gegaan? Iedereen in Afrika is zo relaxt en doet rustig
aan terwijl mijn weken voorbij vliegen en ik het druk heb.
Van het weekend ben ik naar een bruiloft geweest van een collega van
het kinderdagverblijf. Erg leuk om een keer mee te maken. Het duurde
alleen zo ontzettend lang en het was erg heet in de zon. Uiteindelijk
moesten we allemaal dansen en geld gooien naar het bruidspaar. Erg
leuk om te zien en om een keertje te doen. Je moet echter wel zorgen
dat je genoeg klein geld hebt, anders gaat het erg hard met je geld.
Verder gaat alles hier zijn gangetje, vorige week naar Monkey Bay
geweest om mijn visum te verlengen. Al met al duurde dit een half uur,
oorzaak; de kast waar de stempel in lag zat op slot en de sleutel
moest ergens anders vandaan komen, daar hebben we 20 minuten op moeten wachten. Verder dus gelijk even boodschappen kunnen doen in de ‘grote’ stad. Tot de conclusie gekomen dat het daar eigenlijk ook allemaal
niet zo heel veel voorstelt, maar je kunt er al meer krijgen dan hier
in het dorp  De volgende keer dat ik mijn visum moet gaan verlengen
betekent vakantie 
Samen met Molly ben ik begonnen om verschillende dingen te maken voor
grade 1 en 2 die bij het kinderdagverblijf zitten, ze hebben hier
namelijk niks aan materialen, ook geen boeken enzovoort. We hebben tot
nu tot een getallenlijn gemaakt en onze tekenkunsten flink op de proef
gesteld door van alles en nog wat te tekenen, ze leren de woorden hier
namelijk altijd aan met een plaatje erbij wat door de leerkracht
getekend wordt.
Ondertussen ben ik volledig ingeburgerd. Ik doe mijn was in het meer
en draag een kind op mijn rug. Alhoewel de meeste mensen hier het toch
wel erg interessant vinden als een blank iemand langs loopt met een
blank kind op haar rug.
Verder heb ik gisteren voor het eerst de lokale bevolking zien rennen
er was namelijk brand. Gelukkig geen hele grote brand, maar het huis
is wel verloren gegaan. Het klinkt misschien stom, maar het was mooi
om te zien hoe iedereen zijn was bij het meer liet liggen en met de
wasteilen hielp water naar het huis te brengen. Een brandslang is
natuurlijk iets wat ze hier niet hebben.

Nou dit was het wel weer voor deze keer, wanneer ik weer wat
bijzonders mee maak, breng ik jullie uiteraard op de hoogte ;)
Liefs Sanne

  • 21 Oktober 2013 - 19:34

    Sjoukje:

    Hai meissie.

    Weer met heel veel plezier je verslag gelezen.
    Het wordt echt nog wat met je tantetje, is door jou toch wel een klein beetje digibeet af, zal ik maar zeggen.
    Je eindigt heel gaaf door te zeggen wanneer ik wat bijzonders mee maak breng ik jullie op de hoogte, maar volgens mij is jou verblijf daar elke dag een bijzonderheid !!!!
    Ga er maar lekker van genieten hoor.

    Tuuuuuuuuuuuuuuut Sjoukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 50392

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: