5000 kilometer, 20 dagen, 4 landen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu 5000 kilometer, 20 dagen, 4 landen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

5000 kilometer, 20 dagen, 4 landen

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 December 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na drie maanden hard werken was het tijd voor vakantie. In 20 dagen heb ik 4 landen bezocht en 5000 kilometer afgelegd. Tussendoor ben ik ook nog uit een vliegtuig en van een burg gesprongen. Al met al ben ik blij dat ik bij thuiskomst nog twee weken vakantie heb, wat echt uitgerust ben je niet na deze vakantie.

De trip startte in Kaapstad, vanuit hier gingen we door naar Namibië en daar hebben we ruim een week door gebracht, we zijn langs de kust geweest, in Etosha en in Windhoek. Het volgende land was Botswana, daar hebben we twee dagen gekampeerd in de bush, gelukkig hadden we ook flink wat regen waardoor alles nat was. Uiteindelijk was de laatste stop de Vicotoria Waterfalls in Zimbabwe. Kortom veel gezien, veel gedaan, maar ook veel in de auto gezeten om alle afstanden af te leggen.

Onderweg was er ook de gelegenheid om verschillende dingen te doen, zo ben ik dus uit een vliegtuig gesprongen en daarna nog een keer van een brug afgesprongen. De eerste keer zat er gelukkig een mannetje aan mij vast die de parachute open deed en bij de tweede keer zat ik vast aan een stuk elastiek ;)

Echt een vakantie om uit te rusten was het nog dus niet, gelukkig heb ik nu nog twee weken vakantie. Tijd om alles weer rustig uit te pakken en mij was vertelt dat mijn nieuwe huis inmiddels klaar zou zijn. Afrika zou Afrika niet zijn als alles zou lopen zoals het gepland was.

Voordat ik weg ging, wist ik al dat mijn huis verhuurd zou zijn met oud en nieuw, vanwege een overboeking, maar dat zou geen probleem zijn wat ik kon in mijn nieuwe huis. Helaas bleken alle twee deze feiten niet te kloppen. De eerste nacht heb ik nog in mijn huis kunnen slapen, maar de volgende dag stonden de gasten er al. Gevolg ik ben dakloos. Aangezien mijn nieuwe huis toch nog niet klaar was. De eerste nacht buiten in de hangmat geslapen en afgelopen nacht in de lodge geslapen omdat er een kamer vrij was.

Zoals onze reisleider regelmatig tijdens de trip vertelde; het is geen vakantie maar het is een avontuur, lijkt mijn avontuur nog wat langer door te gaan. Het weer zal aankomende nacht mijn slaapplaats bepalen en daarna is hopelijk alles weer normaal en kan ik echt nog even bijkomen in mijn laatste week vakantie.



Liefs Sanne

  • 29 December 2013 - 09:59

    Elly:

    Hoi lief,
    Fijn dat je weer heelhuids terug bent in Malawi. Erg leuk geweest hebben we wel begrepen.
    Nu hopen dat je bed weer goed geregeld wordt en alles gaat weer z`n gangetje.
    Ben wel benieuwd of je al wat spulletjes hebt uit Holland? xxxxxx Mam

  • 29 December 2013 - 11:56

    Corry Bouwman:

    Lieve Sanne,


    Wat een avontuulijke reis hebt jij gemaakt, geweldig leuk om te lezen We wensen je een goede jaarwisselingen hopen dat je gauw weer voldoende woonruimte zult hebben .Ook willen wij je feliciteren met de verjaardag van je pa..Lieve groeten van Corry en Wim bouwman

  • 29 December 2013 - 18:47

    Sjoukje:

    Hai lieve San.

    Zit werkelijk te genieten van jou en je avonturen.
    OOOOOOOOOOOOOOO ooooooooooooo wat zou ik graag vlak bij je geweest zijn, en vlak naast je hebben willen hangen.
    Van de brug af springen aan een elastiekie, weet niet of dat echt mijn ding zou zijn, maar wie weet
    had ik wel mee gesprongen.
    Geniet er maar van hoor maar pas wel op !!!!

    Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut Sjoukje

  • 29 December 2013 - 20:10

    Tara:

    Whaaa wat een avontuur zeg!! echt leuk om je verhalen te lezen. Alvast een goede jaarwisseling en een goed 2014, maar dat komt vast wel goed!

    xx Tara

  • 29 December 2013 - 20:53

    Riet:

    Sanne, wat 'n spannende verhalen om te lezen en avontuurlijk zeg. Jij maakt heel wat mee hoor. Ik vind het wel leuk om zo iets van jou mee te krijgen. Ik wens je een goede jaarwisseling en een goed 2014.
    En nog veel genieten daar.
    Groetjes, Riet

  • 30 December 2013 - 05:29

    Rino:

    Hallo Sanne,
    Na je bericht gelezen te hebben moet in cocluderen dat je een echt spannende en vermoeiende vakantie achter de rug hebt. Wel erg vervelend dat je na terugkomst "dakloos" bent. Maar ja, Afrika is een echt avontuur.
    Vanuit een lekker warm Bali wens ik je een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2014.
    Nog veel plezier en doe voorzichtig,
    Rino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 50453

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: