Maximale weerstand tot 65 snotneuzen - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Maximale weerstand tot 65 snotneuzen - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Maximale weerstand tot 65 snotneuzen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Februari 2014 | Malawi, Cape Maclear

Hallo allemaal,
Het is even geleden, maar daar is dan weer een verhaaltje vanuit Cape
Maclear. Het blijft een mirakel voor mij, want ondertussen vallen de
mussen hier nog steeds dood van het dak, alle kinderen zijn snot, maar
dan ook echt, snot verkouden. Als je in de zorg of met kinderen werkt
heb je over het algemeen een vrij goede weerstand. Ik ben tot de
ontdekking gekomen dat mijn weerstand gaat tot 65 snotneuzen. Toen
namelijk deze week nummer 66 tot en met 70 werden aangemeld en
gebracht bij het kinderdagverblijf kon ik ook niet meer achterblijven.
Ook ik had een flinke verkoudheid te pakken. Het is natuurlijk wel
weer iets nieuws om met 30 graden snotverkouden te zijn.
Ondertussen heb je ook een dagtaak aan het afvegen van al deze
snotneuzen. Nu hoor ik jullie denken; wat zullen de papieren
zakdoekjes / wc papier daar snel gaan. Ik kan jullie vertellen dat dit
niet het geval is. Wij hanteren namelijk een kostenbesparende methode
bij het afvegen van de snotneuzen. Hier in Afrika gebruiken wij gewoon
een kledingstuk. De kleren van de kinderen moeten toch gewassen
worden, dus of daar nou wat extra snottebellen op zitten maakt ook
niet uit. Inmiddels ben ik er ook heel handig in geworden. Ik ben nu
in staat in één keer de snotneus af te vegen. Zo zie je maar, zo een
verblijf in Afrika is ontzettend leerzaam ;)
Natuurlijk zijn er overal wel grenzen, zo heb ik mijn eigen snotneus
niet met mijn shirt af geveegd, want dat gaat mij toch wel iets te
ver. De reden dat ik het bij de kinderen wel doe is omdat het hier ook
een soort van bij de cultuur hoort zullen we maar zeggen ;)
Daarnaast heb ik mijzelf de afgelopen weken bezig gehouden met het aanleren
van hoofd, schouder, knie en teen in het Nederlands. Hebben we ‘if you
happy and you know it…’ in drie talen gezongen en tot slot hebben we
nog een ritje met de bus gemaakt. Binnenkort kan ik jullie ook met
deze filmpjes verblijden of vervelen natuurlijk ;) Daarvoor wil ik
Linda alvast bedanken die deze week terug gaat naar Nederland en
filmpjes en foto’s voor mij mee zal nemen 
Nou, dit was het wel weer voor deze keer. Als er hier weer wat
bijzonders gebeurt EN ik kan internetverbinding krijgen breng ik
jullie er uiteraard weer van op de hoogte ;)

Liefs Sanne

  • 24 Februari 2014 - 16:00

    Ria:

    Snot kan nooit lang duren bij zulke hoge temperaturen, maar veel drinken lijkt me basis! Zet m op!

  • 24 Februari 2014 - 16:41

    Dani:

    Snottie snotter! Per postduif stuur ik je 100 dozen kleenex.

    SUCCES <3

  • 24 Februari 2014 - 18:47

    Sjoukje:

    Hai snotneus (ha,ha,ha)

    Mag ik zeggen.
    Tipje van een medisch gescholden: Laat ze in plaatst van het aan de kleding afvegen ook meerdere malen heerlijk luidruchtig weer terug snuiven in die neuzen.
    Voor jou misschien niet zo"n heerlijk gehoor, maar wel voor een snellere genezing.
    Waar nl snot zit, vormt zich minder tot geen ander snot nl.
    Lekker ophalen die neus dus !!!!!
    En om juffie te pesten, doe je wie dit het meest en hardst kan.

    Tuuuuuuuut

  • 03 Maart 2014 - 13:01

    Judith Berghuis:

    Hoi Sanne,

    Ik zal maar gelijk even zeggen dat je me niet kent en dat het misschien een beetje raar is dat ik zo op je waarbenjij.nu-verhaal reageer....maarrrr ik ben door je verhalen erg enthousiast geworden over het werk dat je in Malawi doet dat ik je daarom even een berichtje stuur. Ik heb Jeanette afgelopen weekend ook een mail gestuurd over de interesse die ik heb om jouw opvolger te worden. Het lijkt me een geweldig avontuur die ik graag net als jij wil aangaan. Mocht je weer eens op internet zitten en mijn reactie lezen dan hoop ik dat je wilt doorgeven dat er een heel enthousiaste meid in NL zit, MET ervaring in lesgeven en reizen ;), die graag naar Malawi wil komen. Bedankt alvast en geniet! Groetjes Judith uit Groningen (berghuisjudith@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1511
Totaal aantal bezoekers 49944

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: