Daar ben ik weer ;) - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer ;) - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer ;)

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Augustus 2014 | Malawi, Cape Maclear

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik alweer twee weken terug in Malawi. Na een vrijwel probleemloze vlucht kregen we gelukkig een echt Afrikaans welkom toen we naar de auto gingen. Deze bleek namelijk veel te klein te zijn. Aangezien wij met acht stuks ruimbagage en vier stuks handbagage vanuit België waren vertrokken, en deze allemaal ook in Lilongwe aangekomen , hadden we dus een grotere auto nodig dan een gewone personen auto. Gelukkig duurde het regelen van vervangend vervoer slechts een uurtje tot anderhalf. Al met al geen reden om te klagen aangezien alle twee de overstappen met vliegen vlekkeloos waren verlopen. Na een korte stop in Lilongwe om wat boodschappen te doen, gingen we op naar Cape Maclear.

Eenmaal daar aangekomen was het al snel tijd om de koffer binnen te zetten en op tijd naar bed te gaan. Dit mede dankzij de geweldige ouders met vier kinderen achter mij in het vliegtuig. Vader gaf dochterlief een standje, waarop deze voluit begon te krijsen. Erg fijn tijdens een nachtvlucht, terwijl iedereen zich al in de vreemdste vormen probeert te wringen om een soort van comfortabel te liggen/zitten. Stewardessen die verschenen met de vraag of ze iets konden doen, werden door vader doodleuk weer weg gestuurd met de mededeling dat ze ondeugend was. Vervolgens heeft ze nog een poosje liggen huilen, waarna het ontbijt al werd geserveerd. Dag schoonheidsslaapje.

Maar goed de afgelopen twee weken ben ik alweer begonnen met het lesgeven aan Timba. Daarnaast wordt ik ondanks zes weken afwezigheid nog veelvuldig herkend. Hoogstwaarschijnlijk met de hoop dat mensen iets krijgen, maar laten we het er maar op houden dat ze gewoon heel blij zijn mij weer te zien ;)

Gelukkig wordt ik zelfs door mensen herkend van wie ik geen flauw idee heb wie het zijn. Een korte wandeling duurt al snel erg lang, omdat iedereen natuurlijk wil weten hoe het in Holland was.

Vanaf september starten de locale scholen hier ook weer, dus zullen ook mijn middagen weer gevuld zijn. Tot die tijd gebruik ik mijn vrije middagen nog even om bij te bruinen.

Voor nu ga ik het hier ook bij laten aangezien ik nog geen geweldig spannende dingen heb mee gemaakt waar ik een mooi verhaal over kan vertellen ;)
Liefs Sanne

  • 28 Augustus 2014 - 16:35

    Dani:

    Bijbruinen??? Hmmz...

  • 29 Augustus 2014 - 09:59

    Rino:

    Hoi Sanne, ja, vliegen valt niet altijd mee. Maar goed te horen dat je weer goed bent aangekomen.
    Ik wens je nog veel plezier het komende jaar, zal wel lukken denk ik zo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 49936

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: