Mijn eigen paddentrek - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Mijn eigen paddentrek - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Mijn eigen paddentrek

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 September 2014 | Malawi, Cape Maclear

Hallo allemaal,

Mijn weekend is inmiddels begonnen dus heb ik weer tijd om een verhaaltje te schrijven.

Natuurlijk hebben we hier in Afrika genoeg ‘huisdieren’. Vogels, muizen, muggen, vliegen, houtwormen, kakkerlakken enzovoort. Daarnaast heb ik ook nog andere bewoners in mijn huis, namelijk padden. Als ik ergens een hekel aan heb in mijn huis zijn het toch wel de padden. Aan de andere kant hebben we toch ook wel weer een zeer goede band, aangezien ze het liefst met mij onder de douche staan. Van een spelletje houden ze ook wel, want ze verstoppen zich graag om dan ineens terwijl ik onder de douche sta op mijn voeten te springen. Daarnaast spelen ze ook graag verstoppertje door het hele huis, zo vind ik ze regelmatig terug in mijn schoenen of in mijn tas.

Inmiddels zet ik per dag zo’n 2 padden buiten de deur, maar op de een of andere manier zijn ze of de volgende dag weer terug of ik heb gewoon een complete paddenfamilie in mijn huis zitten. Volgens Alan komen ze via mijn voordeur weer binnen, maar ik heb ze nog niet naar binnen zien hupsen en aangezien mijn opstap vrij hoog is lijkt het mij toch zeer onwaarschijnlijk.

Kortom ik heb mijn eigen paddentrek in huis. Technisch gezien klopt dit qua jaargetijde ook nog. Aangezien de winter hier nu voorbij is en de zomer er aan zit te komen horen de padden uit hun winterschuilplaats te komen en richting de rivieren (in dit geval het meer) te gaan om zich voort te gaan planten. Nu heb ik gelukkig nog geen padden die zichzelf aan het voorplanten waren in mijn huis gehad (althans niet terwijl ik het heb gezien). Maar verder liggen er hier ook genoeg dode padden, overreden door auto’s langs de kant van de weg.

Er zijn veel dingen waar ik aan kan wennen, namelijk terwijl ik dit stukje schrijf liep er ook nog een grote muis onder mijn stoel door, maar aan deze slijmerige beesten zal ik nooit wennen. Nu is het zaak om mij zelf aan te leren altijd mijn schoenen onderste boven te houden voordat ik ze aantrek, alle ritsen van mijn tassen goed dicht te doen, zodat ik niet voor onverwachtse slijmerige verrassingen kom te staan.

Liefs Sanne

  • 26 September 2014 - 18:57

    Sjoukje:

    Hai lieverd.

    Weet nu alvast een ding zeker.
    Jij bent nooit alleen, want het zullen vast mannen zijn die jou willen beschermen.
    Al zijn ze wat aan de kleine kant, ze bedoelen het goed.

    Fijn weekend

  • 26 September 2014 - 19:24

    Lindy:

    Moppie!

    Hihi hier moet ik wel een beetje om lachen:p Maar beter zijn al die beesten weg als ik jou kom opzoeken!!:P
    Loveee u!! xxx

  • 26 September 2014 - 20:23

    Dani:

    hahahahahaahahahahaha

  • 26 September 2014 - 21:44

    Wieb:

    Nu zijn er ook kikkers die je moet zoenen en worden dan ........... een rijke prins op een wit paard!
    Let wel, niet iedere kikker. [Dit geheel terzijde] Goed opletten dus.

  • 27 September 2014 - 17:09

    Rino:

    Hoi Sanne, ik kan je helemaal volgen, ik mag padden ook niet. Maar eh, in de tropen is het altijd al verstandig geweest om je schoenen op de kop te parkeren !!!??? Veel succes !!

  • 28 September 2014 - 11:52

    Ria:

    Nou Sanne, wij hebben af en toe kikkers bij de vijver en die willen wel eens richting huiskamer, maar tot nu toe zijn we steeds kikkervrij, vooral onder de douche! Bedankt weer voor je schrijfsels, héél leuk!

  • 28 September 2014 - 19:37

    Corrybouwman@gmail.com:

    Wel eens gehoord dat padden eetbaar zijn of is dat een fabeltje.Anders eet smakelijk!!
    dit grapje is van Wim.trek het je maar niet aan.Corry.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 2344
Totaal aantal bezoekers 49937

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: