Beestjes - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Beestjes - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Beestjes

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Oktober 2013 | Malawi, Cape Maclear

Ja pap, mam en lied ik kan jullie hier al horen lachen bij deze titel ;) Maar dierendag leek mij een mooie gelegenheid om eens een stukje te schrijven over de dieren hier.

Er is een duidelijk verschil tussen beesten en beestjes. Daarnaast wil ik ook nog onderscheid maken tussen ‘losse’ dieren en huisdieren.

Honden zie je hier genoeg, de meeste zijn op een dag aankomen wandelen en hebben ergens te eten gekregen met als gevolg dat ze nooit meer weg zijn gegaan. Ze doen geen mens kwaad en liggen meestal alleen maar uit te rusten. Af en toe komen ze ’s nachts tot leven om een potje flink te knokken, gelukkig doen ze dit dan vlak bij mijn huis zodat ik het idee heb dat ze naast mij in bed liggen te vechten.

Verder lopen er ook kippen, hanen en ganzen rond. De kippen zijn natuurlijk goed voor de eieren en ik vermoed dat al deze dieren op den duur op een bord belanden.

Geiten lopen buiten het maisseizoen los rond op zoek naar eten. Wanneer de mais begint te groeien worden ze vast gebonden, omdat ze anders de oogst op eten en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ook lopen er diverse katten rond, maar daar heb je eigenlijk niet zoveel last van en je ziet ze ook niet heel veel. Tot slot heb je nog alles gekko’s/hagedissen. Die zijn hier natuurlijk ook in overvloed.

Naast al deze dieren wil ik jullie graag ook kennis laten maken met mijn huisdieren.

Mijn tuin wordt regelmatig bezocht door twee kippen en een haan, deze zijn rustig aan het rondscharrelen en als ze het zat zijn gaan ze even gluren bij de buren. Daarnaast is er ook een kat die regelmatig even komt buurten. Nu alleen niet meer zo vaak, omdat ik zijn stoel heb ingepikt. Als we dan naar binnen gaan, hebben we meneer muis. Tot mijn opluchting laat meneer muis zich niet zo vaak zien, maar hij is er wel.

Daarnaast hebben we Kermit, jawel, een kikker. Ook Kermit is een beetje schuw en laat zich zo af en toe zien. Pogingen tot hem te pakken en buiten de deur te zetten hebben helaas nog niet gewerkt. Dan hebben we ook nog Piet en Riet, Piet en Riet vliegen af en aan. Ze komen via een opening bij het dak binnen en verlaten regelmatig het huis via de voordeur. Af en toe fluiten ze ook nog een leuk deuntje.

Vervolgens heb ik nog talloze andere torren, spinnen, vliegjes, mugjes enzovoort in mijn huis. Van al deze dieren zijn de vliegjes veruit het meest irritant. Die gaan namelijk op het scherm van mijn e-reader zitten waardoor de bladzijde wordt omgeslagen omdat er een vliegje over mijn scherm heen loopt. Het is maar waar je je druk om maakt ;)

Tot slot heb ik ook eenmalig het bezoek van een geit in huis gehad. Gelukkig lag deze toen wel in stukjes met wat groente, rijst en een lekker sausje op mijn bord ;)

Liefs Sanne

  • 04 Oktober 2013 - 10:52

    Dani:

    hahahaha ik wordt hier weer gelukkig van!!!
    DIKKE KUS, OOK VAN ONZE JARIGE LIZZY <3

  • 06 Oktober 2013 - 11:27

    Wieb:

    Nu de 'small five' over een paar weken in Zuid-Afrika op zoek naar de 'big five'. :)
    Geen last van (malaria-)muggen? Beter.
    Groet, Wieb

  • 06 Oktober 2013 - 13:52

    Mama:

    Nou Mop staat je huis een beetje vrij van andere huisjes?
    Want als je net zo gilt als dat je thuis doet bij het zien van en spin
    dan wens k je buren veel sterkte xxxx

  • 06 Oktober 2013 - 14:20

    Lindy:

    Heee moppie!!

    Nu eindelijk ook een verhaaltje van mij! Moest ook gelijk 4 verslagen lezen! Nu ben ik weer helemaal bij! Hoe bevalt het lesgeven en krijg je wel een beetje lekker te eten!? Ik ben nu ook net terug en zal je straks ook ff mailen!!

    Kussie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 50334

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: