Gezocht echtgenoot - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Gezocht echtgenoot - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Gezocht echtgenoot

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 November 2013 | Malawi, Cape Maclear

Inmiddels ben ik wel redelijk op de hoogte van de gebruiken hier in Malawi. Wassen/afwassen doe je in het meer, kinderen draag je op je rug en niet op je heup, vrouwen dragen alleen maar rokken die over de knie komen en dat soort dingen.

Vandaag werd ik echter met een nieuw iets geconfronteerd. Ineens werd mijn ring aan mijn linker ringvinger opgemerkt. Vervolgens werd er verbaasd uitgeroepen dat ik getrouwd was. Ik was enigszins verbaasd over dit feit, aangezien ik er zelf niet van op de hoogte was ;) Mijn vraag is dus of mijn echtgenoot zich wil melden, zodat ik ook kennis met hem kan maken ;)

Wat blijkt, in Nederland draag je je trouwring aan je rechterhand als je getrouwd bent, hier is dat dus je linkerhand. Toen ik hem van het feit had overtuigd dat ik niet getrouwd was, moest en zou ik een vriend hebben, aangezien ik een ring om mijn vinger heb. Toen ik dit vervolgens ook nog eens ontkrachtte was hij het spoor bijster. Ik moest en zou een vriend hebben of getrouwd zijn, anders zou ik geen ring dragen.

Nu ik er zo over nadenk klopt het eigenlijk wel, je ziet hier vrijwel nooit mensen met een ring om een vinger, met uitzondering van de trouwring. Dat ik mijn ring van mijn ouders had gehad, was maar gek en het was nog gekker dat ik hem dan aan mijn linkerhand draag.

Nu moet ik zeggen het heeft ook wel voordelen. Aangezien er vandaag spontaan een jongen bij mij in het meer wou duiken om mij gezelschap te houden, kan ik hem in het vervolg voor de voeten gooien dat ik getrouwd ben. Zo blijven de meeste hopelijk op afstand en kan ik gewoon rustig in het meer blijven dobberen. Gelukkig zijn er ook nog een aantal mannen die gewoon graag een gesprek met je willen aanknopen om de Engelse taal te oefenen. Mij werd, tot drie keer toe, op het hart gedrukt dat, dat echt de enige reden was waarom hij een gesprek met mij aan wilde gaan. Helaas moest ik deze man ook teleurstellen gezien mijn Engels niet zo denderend is ;)

Over aandacht heb ik hier zeker niet te klagen. Blank betekent geld dus daar moet je aandacht aangeven en een praatje mee maken. Zo ook de plaatselijke seniorenvereniging. Deze heb ik inmiddels voor mij gewonnen. Nou was dit niet heel moeilijk, inmiddels spreek ik een aantal woorden Chichewa. Deze oma’s vroegen mij dan in het Chichewa hoe het met mij ging. De verbazing op de gezichten was erg groot toen ik doodleuk in het Chichewa antwoorden en ook nog in staat was om te vragen hoe het met hen ging.

Nu ga ik jullie verder niet lastig vallen met het Chichewa, ik breek mijn tong namelijk al dagelijks over de vele klinkers die ze hier achter elkaar weten te plakken in één woord en dat zal ik jullie niet aan doen ;)

Tot slot wil ik nog iedereen bedanken voor alle leuke en lieve berichtjes via deze site, facebook of mail. Het is voor mij erg leuk om jullie reacties op mijn verhalen te lezen J

Voor de fanatiekelingen zal ik eindigen met wat Chichewa.

Ndikukufunira zabwino

Sanne

• 02 November 2013 - 12:30

Manja:

Hihi.... je houdt er toch wel een stoere, mooie echtgenoot op na hè?! ;-)

• 02 November 2013 - 13:03

Ria:

Hoi Sanne, was weer leuk verslag! Zo kan je toch elke dag mensen wat leren en zelf ook weer wat leren! Nog veel plezier en blijf schrijven!

• 02 November 2013 - 17:25

Maja:

Dag nichtje,

Zullen we wat leuke foto's van knappe mannen opsturen? Kun je die laten zien, ben je ook van het gevraag af.

De tijd gaat wel snel, je bent alweer bijna 2maanden weg!

Het zal wel een schok voor je zijn als je straks weer hier bent in het haastige Nederland.

Kook je eigenlijk zelf of wordt er voor je gekookt?

Groetjes,

Maja

• 02 November 2013 - 20:14

Sjoukje:

Hai lieve nicht.

Daar ik weet dat mijn zussie eigenlijk niet kan hebben dat ze nog geen oma is (ha,ha,ha),
    moet ik natuurlijk wat met jou vraag.
    Ga een lekker mannetje voor je zoeken bij mij in het ziekenhuis.
    Een jonge lieve specialist of arts ass. lijkt je dat wat.
    Ga van je horen !!!
    Pas op jezelf.

Tuuuuuuuuut

• 04 November 2013 - 00:01

Dani:

Volgen mij draag je trouwringen in nl ook links hoor schat..... Maargoed ben niet getrouwd dus kan het niet met zekerheid zeggen hahaha!

Zoek maar een lekkere chichiwa man uit hoor oehlalaaaaa ik kom wel voor de bruiloft!;-)

Loooobi xxx

• 04 November 2013 - 12:07

Wim Bouwman:

Hallo Sanne,
    Wederom hebben wij genoten van je verre reis-verslagen.Je moet wel erg ver gaan voor een echtgenoot, maar dan heb je ook wat (grapje) Die kinderen zijn wel echte snoepjes ,hè In de parochiekerk van Bunnik zijn ze momenteel schoenendozen aan het verzamelen,waar de parochianen allerlei school-attributen in kunnen doen.Ook Malawi staat er bij als ontvangende instantie.Hopelijk merken jullie daar ook nog wat van.Veel succes voor je verdere verblijf, Tante Corry en Oom Wim.

• 04 November 2013 - 18:15

Wieb:

Ha Sanne,
    Wat is de bruidsschat daar? ;)
    Geweldig al die belevenissen.
    Heb je daar al inmiddels een regenbui op je pet gehad of is het daar nog droog seizoen?
    Hoi, Wieb

• 17 November 2013 - 12:15

Rino:

Hallo Sanne, weer een mooie story hoor. Wie weetwat er nog allemaal staat te gebeuren (grins)
    Veel plezier, die voorzichtig !!