Westerse voeten - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu Westerse voeten - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van Sanne Kuster - WaarBenJij.nu

Westerse voeten

Door: Sanne Kuster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 November 2013 | Malawi, Cape Maclear


Jawel deze week ga ik jullie lastig vallen met een verhaal over voeten. Mijn voeten hebben het namelijk maar zwaar hier in Afrika. Eigenlijk komt het er op neer dat ze niks gewend zijn.

Ten eerste verplaats ik mijzelf hier niet van A naar B op blote voeten. Een groot deel van de bevolking hier doet dat wel. Met als gevolg dat ze eelt kweken. Doordat deze eeltlaag bij mijn voeten ontbreekt beginnen de eerste problemen al bij de talloze stenen in het water.

Maar dit is niet het enige probleem. Wij zitten hier nog steeds te puffen van de hitte, sorry mensen, maar zeker tot en met eind december zullen de mussen hier nog dood van het dak gaan vallen. Waarschijnlijk wordt het tegen die tijd wel af en toe afgewisseld met een regenbuitje, maar niet veel.

Aangezien hier overal zand is, je huis is dan ook niet schoon te krijgen, en de zon daar vrolijk vanaf 6 uur ’s morgens op schijnt, wordt het zand ook gloeiend heet. Op blote voeten lopen is voor mij dan al helemaal geen optie meer. Een paar keer heb ik het geprobeerd, maar wist ik niet hoe snel ik weer met mijn voeten in het meer moest zijn omdat mijn voetzolen in de brand stonden.

Birkenstocks zijn dan ook niet echt ideale schoenen voor dit klimaat. De rede is eigenlijk heel simpel, door dat ze een opstaande rand hebben schep je er eigenlijk alleen maar zand mee wat er vervolgens niet vanzelf weer uit gaat. Gevolg of om de paar meter stoppen om alle steentjes uit je schoenen te halen of verder lopen met hete steentjes in je schoenen. Het beste kan je dus gewoon maar op zo plat mogelijk slippers lopen en zorgen dat je voeten het zand niet raken.

Maar ja aangezien dit toch wel echt een luxe probleem is, heb ik eigenlijk geen recht tot klagen ;)

Dan even iets heel anders, de beestenboel is hier inmiddels uitgebreid met twee extra familieleden, prinses Fiona en Dora. Deze kittens gaan hopelijk de muizen hier weg houden. Voorlopig kruipt Dora liever tussen de muur dan op de muizen te jagen. Gevolg; op het heetst van de dag een kat tussen de muur uit moeten halen. Dora was zo blij met onze reddingspoging dat ze er spontaan 10 minuten later weer zat.

Wat de meeste mensen in Nederland nu waarschijnlijk bezig houdt is natuurlijk alweer de Sinterklaas hype. Iets wat aan mij hier volledig voorbij gaat. Maar over twee weken vieren hier wij gewoon ook Sinterklaas, inclusief pepernoten en zwarte pieten. We blijven tenslotte Nederlanders. Nu moeten we alleen nog maar hopen dat Sinterklaas ons hier in Malawi kan vinden , tenslotte is het voor hem ook een beetje uit de richting ;)

Nou dat waren alle updates wel weer tot nu toe. Ik ga een duik in het meer nemen om een beetje af te koelen en nog genieten van de laatste zonnestralen.

Liefs Sanne

  • 17 November 2013 - 22:39

    Dani:

    JALOERSSSS!!!
    Lekker genieten schattie hihi xxxx

  • 18 November 2013 - 06:12

    Ria:

    Hoi Sanne
    Zal n hele overgang zijn als je terug komt!
    Geniet ervan, wij hebben hier grauwe zonloze dagen....

  • 18 November 2013 - 13:23

    Rino:

    Fijn oer Hollands Sinterklaasfeest toegewenst. Je zal ongetwijfeld in het "goede" boek staan.
    Is daar ook die belachelijke zwarrte pieten discussie ??

  • 18 November 2013 - 19:09

    Elly:

    Hoi Mop,
    Misschien komen de birckjes wel goed van pas als je aan je reis begint, dan heb je ze niet voor Piet Snot meegenomen. Nog 14 dagen en dan even een ander avontuur. KANJER!!!!!

  • 22 November 2013 - 19:47

    Sjoukje:

    Ha meissie.

    Wat later met mijn reactie, maar moest verplicht op een werkvakantie (ha,ha,ha)
    Voor jou pinnuts mag ik aannemen, maar op vakantie met 4 kleine kinderen voor mij een crime zal ik maar zeggen.
    Zend mij eens wat van die gave van jou !!!!!!!!!!!!!!!!
    Inclusief brandwondjes en eelt op de voeten !!!!!
    Werk ik hier wel weer weg als ik die gave maar krijg !
    Geniet en pas goed op je zelf.

    Doei doei Sj

  • 01 December 2013 - 17:30

    Maja:

    Hallo nicht,

    Ik ben weer terug uit Zuid-Afrika en heb begrepen dat jij heel snel ook wat verder dan Malawi gaat kijken.

    Geniet er van. Ik hoop dat je veel beesten ziet met jongen want dat is echt prachtig.

    Groetjes en pas goed op je zelf.

    Maja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 49875

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 31 Augustus 2020

Wonen en werken in Malawi

10 September 2013 - 14 Juli 2015

Lesgeven in Malawi

26 September 2012 - 26 December 2012

Stage in Suriname

Landen bezocht: